środa, 11 września 2013

Glinoludy


Pocztówka z GLINOLUDAMI z Bolesławca. Od jakiś paru lat, każdego roku w mieście mojego urodzenia podczas Bolesławieckiego Święta Ceramiki odbywa się parada w której biorą udział ludzie upaprani w glinie. Z roku na rok entuzjastów zamieniających się w białe posągi przybywa. Ja też dwa albo trzy razy brałam udział w takim pochodzie. Naprawdę świetnie się bawiłam, tylko już chyba niestety albo z tego wyrosłam, albo zwyczajnie zżera mnie brak czasu, ale w każdym razie jeżeli ktoś ma ochotę to polecam serdecznie. TUTAJ znajduje się trochę więcej informacji odnośnie wydarzenia i jest też kontakt dla zainteresowanych malowaniem się gliną na własnej skórze, bo właściwie każdy może brać udział w tym wydarzeniu. A i może parę ciekawostek. Coraz częściej odbywają się śluby w stylu glinoludowym, czyli zapraszają na paradę wszystkich swoich gości i wszyscy razem smarują się na biało i po ceremonii w ratuszu maszerują wokół niego. TU znajduje się ciekawostka numer dwa. Fragment z odcinku Mam Talent z udziałem Glinludów. Oprócz tego Glinoludy były na Przystanku Woodstock i w Kawie czy Herbacie.


Zdjęcia z parady wychodzą zawsze dobrze. Nawet na tą okazje zjeżdżają się ponoć grono fotografów z całej Polski. A tu moje zdjęcie z parady. Jak widać nie trzeba być koniecznie gołym tak jak na pocztówce powyżej :) 

2 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się pocztówka - jest niesztampowa i inna. O glinoludach gdzieś już kiedyś czytałam u kogoś na blogu, ale okazji nie miałam brać w takim wydarzeniu. Myślę, że fajna rzecz zobaczyć taką paradę własnymi oczyma. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo artystyczna kartka. Można ją różnorako interpretować, a przy okazji dowiedzieć się czegoś więcej o tym artystycznym wydarzeniu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń